Ide o súčasť legislatívnej požiadavky britskej vlády, aby letecké spoločnosti do roku 2030 v lietadlách používali aspoň 10 percent biopaliva z udržateľných zdrojov.
Továreň spoločnosti Firefly na juhu Anglicka v prístavnom meste Harwich má pre leteckú spoločnosť Wizz Air počas 15 rokov vyrobiť 525 000 ton udržateľného leteckého paliva z biologických odpadov. Čo pri priemernej spotrebe 2 500 kilogramov za hodinu vystačí až na 14 000 hodinových letov ročne.
Pri výrobe leteckého biobenzínu vznikne približne o 70 percent menej uhlíka ako pri výrobe tradičného leteckého paliva. Obe možno miešať až v pomere 1:1 bez úprav súčasných motorov. Výroba leteckých biopalív je však v niekoľkonásobne drahšia ako klasických ropných benzínov.
Tuhý bioodpad ako surovinu dodá kanalizačná spoločnosť Anglian Water. Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Firefly Paul Hilditch vyhlásil, že v Spojenom kráľovstve je dostatok surovín na výrobu 200.000 ton udržateľných leteckých biopalív, čo je približne polovica množstva vyžadovaná legislatívou.
Zástupcovia spoločnosti vyzvali britskú vládu na odstránenie prekážok brániacich širokému nasadeniu týchto palív.
Japonci na hnoji lietajú do vesmíru
Výroba biopalív z výkalov úspešne prebieha napríklad v Japonsku, kde spoločnosť Interstellar Technologies v decembri úspešne otestovala prototyp raketového motora na biometán z kravského hnoja. Test prebehol v pobrežnom meste Taiki na juhu ostrova Hokkaidó, tekutý biometán použitý počas neho vznikol z kravského hnoja z dvoch miestnych fariem.