V uplynulých dňoch sa lode spoločnosti Maersk stali terčom niekoľkých útokov. Od soboty do utorka preto na 48 hodín pozastavila všetky plavby v Červenomm mori a Adenskom zálive. Teraz sa budú plaviť po dlhšej trase okolo Mysu dobrej nádeje na južnom cípe Afriky. Dočasná obchádzka okolo Afriky sa však dnes zmenila na trvalú až do odvolania.
Loď Maersk Hangzhou v prielive Báb al-Mandáb zasiahli húsijskí proiránski povstalci raketou, neskôr sa ju štyri člny pokúsili obsadiť. Ozbrojená eskorta lode s pomocou vrtuľníkov amerického námorníctva útok odrazila. Tri zo štyroch člnov potopili, štvrtý čln ušiel.

Jemenskí povstalci pôvodne útočili raketami a dronmi iba na lode spojené s Izraelom alebo smerujúce do Izraela. Neskôr začali útočiť na všetky lode, ktoré zo smerovania do Izraela iba podozrievajú. Útočia údajne zo solidarity s palestínskym militantným hnutím Hamas.
Dánsky logistický kolos Maersk je so 690 loďami a prepravnou kapacitou 4 285 000 kontajnerov iba tesne druhou najväčšou lodnou spoločnosťou na svete. Prepravuje až 15 percent všetkého tovaru po svetových moriach. Ročne prepravia tovar v hodnote viac ako 2,5 builióna eur. Akékoľvek narušenie, či meškanie dodávok ovplyvní státisíce firiem v Európe, či Severnej Amerike.
Lodná preprava cez Červené more a Suezský prieplav patrí k najdôležitejším obchodným trasám na svete. Ročne tadiaľ prejde ropa a ostatý tovar v hodnote troch biliónov eur. Pre húsíjské útoky ju prestalo využívať už niekoľko veľkých prepravných spoločností.
Lodné spoločnosti tak musia vypraviť lode okolo Mysu dobrej nádeje na juhu Afriky, čo predĺži dopravu medzi Áziou a Európou, či Severnou Amerikou o 10 až 15 dní.